Arkady Codziennie Pozytywnie

 

Byliśmy! Jesteśmy! Będziemy!

Byliśmy! Jesteśmy! Będziemy!

Arkady Wrocławskie – stabilny punkt na handlowej mapie Wrocławia

Rosnąca konkurencja i wciąż poszerzająca się oferta, to wielkie wyzwanie dla centrów handlowych, które muszą trafić
w oczekiwania klientów. O tym, jak zmieniają się Arkady Wrocławskie, czym się wyróżniają na tle konkurencji i jakie nowości proponują klientom, o tym w wywiadzie opowiada Krzysztof Szargawiński, Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzający
Arkad Wrocławskich SA.


Jaka jest pozycja Arkad Wrocławskich na handlowej mapie Wrocławia?

Mamy świadomość konkurencji, ale wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy są coraz bardziej wymagający. Oferta galerii handlowych w mieście jest bardzo szeroka, w wielu przypadkach oferta pokrywa się z naszą, dlatego ciągle podnosimy poprzeczkę i staramy się odpowiadać na potrzeby rynku. W odróżnieniu od wielkich centrów handlowych, w których trzeba często spędzić długie godziny, aby zrobić zakupy, Arkady Wrocławskie są – można powiedzieć – kameralne i kompaktowe. Trzeba pamiętać, że klienci dzielą się na tych lubiących wielkie galerie oraz tych, którzy wybierają raczej mniejsze obiekty, gdzie w ciągu jednej, a najwyżej dwóch godzin można obejść większość sklepów i w miarę szybko zrobić zakupy. I takim obiektem są Arkady Wrocławskie. W najbliższym otoczeniu są osiedla mieszkaniowe, biurowce, przystanki tramwajowe i autobusowe. To powoduje, że klienci mogą wstąpić do Arkad po drodze do pracy czy na uczelnię i mogą błyskawicznie zrobić zakupy.

Jak Arkady zmieniły się na przestrzeni ostatnich 10 lat?

Trzeba pamiętać, że ponad 10 lat temu, kiedy otwieraliśmy Arkady Wrocławskie, mapa centrów handlowych w naszym mieście była znacznie uboższa. Od tamtego czasu urosła nam konkurencja, zmieniły się też potrzeby klientów. Dlatego cały czas za tymi potrzebami staramy się nadążać. Naszą przewagą jest to, że mamy już duże doświadczenie w zarządzaniu tego typu obiektem. Przez te wszystkie lata wiele się nauczyliśmy i korzystamy z tego.

W jaki sposób Arkady dostosowują swoją ofertę do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb klientów?

Arkady dynamicznie się zmieniają. W tym roku obchodzimy swoje dziesięciolecie i z tej okazji wprowadzamy wiele innowacji, które są zauważalne dla osób, które odwiedzają Arkady Wrocławskie. Zupełnie przebudowaliśmy strefę gastronomiczną, która nie tylko powiększyła swoją powierzchnię, ale i ofertę. Zależało nam też, aby strefa restauracyjna, przez którą nasi goście muszą przejść w drodze do kina, była bardziej obszerna i estetyczna. Ważną zmianą jest otwarcie w Arkadach OH KINO – nowoczesnego multipleksu w stylu retro, który znacznie odróżnia się od kin w pozostałych centrach handlowych.

Jakie są plany rozwojowe na przyszłość?

Wciąż będziemy starali się polepszać naszą ofertę, dbając o komfort osób, które robią u nas zakupy, przychodzą zjeść, czy spędzić czas w kinie. Nie będziemy walczyć i konkurować z wielkimi centrami handlowymi. Mamy swoich klientów, którzy wybierają nas właśnie ze względu na to, że nie jesteśmy wielkim molochem. Docierały do mnie plotki, że Arkady Wrocławskie zamienią się w biurowiec, kiedy w pobliżu powstanie większe centrum handlowe. To absolutnie nie jest prawda. Wciąż się rozwijamy i poszerzamy swoją ofertę. Zapewniam, że Arkady Wrocławskie nie mają planów przekształcenia się w biurowiec.

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera i nie przegap najlepszych okazji.